חמשת הדברים המובילים שאתה צריך לדעת על מעבדי זרוע מהדור הבא

מְחַבֵּר: Louise Ward
תאריך הבריאה: 6 פברואר 2021
תאריך עדכון: 28 יוני 2024
Anonim
Apple M1 Ultra - Everything You Need To Know
וִידֵאוֹ: Apple M1 Ultra - Everything You Need To Know

תוֹכֶן


לאחר התדריך שלנו ביום Arm Tech 2019 ובמקביל לפתיחת הכוח של Computex 2019, ארם חשפה שתי ערכים חדשים חדשים במערך המעבד וה- GPU שלה. ה- Arm Cortex-A77 לוקח את ביצועי ה- CPU המתקדמים לגבהים חדשים. בינתיים, ספינת הדגל החדשה Mali-G77 GPU מסמנת את שחר ארכיטקטורה גרפית חדשה כשוואלול מחליף את Bifrost. לא, זה לא שגיאת הקלדה, לאיות בסקנדינביה המודרנית אין 'א' בסוף. מי ידע?

אם יש לך את כל הפרטים הקטנים-גרגירים, הקפד לבדוק את הצלילות העמוקות שלנו הן על Cortex-A77 והן של Mali-G77. אם אתה פשוט עוקב אחר הפניות העיקריות מההודעות האחרונות של ארם, אתה במקום הנכון.

צפו ל-20-30 אחוז יותר ביצועים מהדור הבא

מעבדים מהדור הבא תמיד מכוונים לביצועים טובים יותר ובמקרה של Arm מבלי להגדיל את צריכת החשמל. Cortex-A77 החדשה ממקדת שיפור ביצועים של בערך 20 אחוזים לעומת ה- Cortex-A76 בעת שימוש באותו צומת עיבוד ומהירות שעון. זה גם כשמדביקים באותה מעטפת כוח וגודל שטח סיליקון גדול בהרבה. יכולנו לראות עוד כמה נקודות אחוז של שיפור כש- SoCs עוברים לתהליכים משופרים של 7 ננומטר, אבל כ- 20 אחוז הם הגידול במתחם הכדורגל לשנה הבאה.


ה- Mali-G77 קצת יותר אגרסיבי על הביצועים. ארכיטקטורת ה- GPU החדשה מתהדרת ביעילות אנרגטית גבוהה יותר של ביצועים ובצפיפות ביצועים טובים יותר בכ- 30 אחוזים לעומת ה- Mali-G76. יצרנים יכולים אפילו להניח עוד סיליקון ב- GPU כדי לשפר את הביצועים עוד יותר. בהתחשב בכך ושיפורי תהליכים חדשים שואלים את דרכנו, צופה Arm כי הביצועים של Mali-G77 יכולים להגיע עד 40 אחוז יותר מה- G76. זה עניין די גדול בהתחשב בכך שמובילים הביצועים הנתפסים של קוואלקום אדרנו בנייד כרגע.

ה- Cortex-A77 בונה על עיצוב A76

ה- Cortex-A77 של הזרוע הוא ממשיך דרכו של ה- Cortex-A76 המתקדמת בשנה שעברה. כמעט בוודאות נראה ארבעה מהמעבדים החדשים הללו בתוך סמארטפוני הדגל של 2020, יחד עם ארבעה Cortex-A55 יעילות אנרגיה.

השינויים הגדולים במיקרו-ארכיטקטורה נמצאים במטמון החיזוי של הענף וביכולת לטפל בשש הוראות בכל מחזור, מעל ארבע. יש גם יחידת ALU וסניף חדשה בתוך ליבת הביצוע. התעלמות מהטכנולוגיה הנכונה, הדבר העיקרי להבנה הוא ש- Cortex-A77 נועד לשמור על מעבד טוב יותר בנתונים לצורך תפוקה מהירה יותר. הדבר נעשה על ידי צמצום צווארי הבקבוק בשלבים המוקדמים ביותר של חומרת המעבדים ואז הגברת מספר ההוצאות להורג בהן יכול הליבה להתמודד בבת אחת.


תפוקה רחבה הייתה כבר שם המשחק עם ה- Cortex-A76, ו- A77 משתפרת בנוסחה זו עוד יותר. הסבר מעמיק יותר על השינויים הטכניים נמצא בצלילה העמוקה.

ואלהול הוא שינוי מרכזי ב- GPUs של Arm

בעוד ש- Cortex-A77 הוא תכנון מעבד איטרטיבי, ה- Mali-G77 הוא עיצוב חדש שמנקה GPU מבית Arm. Bifrost נמצא בחוץ ו Vahall נמצא במצב, והביצועים יכולים להיות גבוהים עד 40 אחוזים כתוצאה מכך.

המפתח לשיפורי ה- Mali-G77 נמצא ביחידת הביצוע. במקום להפעיל שלוש (או שתיים במקרה של יחידות ה- Mali-G52) בכל ליבה עם Bifrost, ה- Mali-G77 כולל רק ליבת ביצוע חדשה אחת עם שתי יחידות עיבוד מבושלות בפנים. יש גם מיפוי מרקם מרובע חדש והוראות מפורטות לעומסי עבודה של למידת מכונה שיכולות להגביר את הביצועים ב 60 אחוז.

ה- Mali-G77 יופיע בתצורות ליבה שנעו בין 7 ל -16 ליבות. עיצובים בסמארטפונים ככל הנראה ייפלו איפשהו באמצע, מכיוון שכל ליבה בערך באותו גודל כמו ה- G76. אף על פי תכנון הליבה החדש, יהיה זה קשה יותר להשוות ביצועים בין דורות המבוססים על ספירת ליבה בלבד.

Mali-D77 פותר כמה בעיות VR גדולות

מעבד התצוגה Mali-D77 הוכרז לפני כשבועיים, אז אל תשכח לבדוק את הכיסוי שלנו למטורפים. ה- Mali-D77 תוכנן במיוחד עבור אוזניות מציאות מדומה. זה לא יופיע בסמארטפונים. עם זאת, מדובר בפיסת טכנולוגיה מעניינת שצריכה לייצר שיפורי ביצועים הגונים בשוק ה- VR.

מעבד תצוגה זה כולל תמיכה בחומרה להקרנה מחודשת של תמונה ומערכת זמנים אסינכרונית כדי להפחית את השהיית עדכוני התנועה ולהילחם בחולי תנועה. ה- D77 מבצע גם תיקון עדשות ומתקן סטייה כרומטית מבלי להפעיל מחזורי GPU, ומשחרר עד 15 אחוז משאבי GPU לקבלת שיעורי פריימים גבוהים יותר.

הזרוע לוהטת על למידת מכונה אבל שותקת

כולנו יודעים שלארם יש מעבד ללימוד מכונות משלה, אך החברה שומרת על חלק גדול מהרוטב הסודי שלה תחת עטיפות. מה שאנחנו יודעים הוא שכל ליבת למידה של מכונה מסוגלת 4TOPS של תפוקה, כך שתיים או שלוש ליבות מכניסות אתכם לטווח Apple A12. הליבה כוללת יחידת מתמטיקה גדולה (FMA) המצטברת-מרובה (FMA) ויחידת ליבה למטרה כללית שנייה יותר, המבוססת על בקר מיקרו זרוע, בשילוב עם 1MB SRAM. עם זאת, החברה לא תאמר אם ליבה זו קרובה יותר ל- Cortex-M0 או M7 מבחינת הביצועים.

ניתן להרחבה בגודל של עד 32 ליבות, חומרת הלמידה של מכונה של Arm מיועדת לכל דבר, החל מיישומים וטלפונים בעלי עוצמה נמוכה מאוד, עד לעיבוד ענן. החברה עובדת עם כמה שותפים, אך רק נצטרך לחכות ולראות אם שמות כלשהם יפורסמו אי פעם.

זרוע הכוללת ממשיכה לדחוף את גבולות הביצועים במרחב המחשוב בעל הספק נמוך. עם שאיפה זו לביצועים גבוהים יותר, החברה דוחקת יותר ויותר לשוק הביצועים במחלקת המחשבים הניידים, ואלה מחשבים ניידים מחוברים הם בהחלט חלק ממפת הדרכים. הגישה של זרוע לא נוגעת רק בכוח גולמי. החברה ממשיכה בשיפור יכולות המחשוב ההטרוגניות של המעבדים שלה, ומאפשרת לרשת עצבית ומשימות מחושבות אחרות לפעול ביעילות על פני מעבדי CPU, GPU, DPU ומעבדי למידת המכונה שלה. למותר לציין ש- SoCs של סמארטפונים בשנה הבאה יהיו טובים אפילו יותר מאי פעם.

ReactJ הוא אחת מאבני היסוד של פיתוח מודרני באינטרנט. העסקה של היום היא הסיכוי המושלם עבורך שלט בזה בזמנך הפנוי, ואתה אפילו לא צריך לעזוב את הבית. ...

למידה כיצד לבצע קוד - לא צריך להיות קשה - או יקר. אם אתה מחפש לטבול את בהונותיך בעולם הקידוד בתוך א דרך מהירה, קלה ומשתלמת, אל תסתכל רחוק יותר מ- ReactJ Bootcamp זה....

מוּמלָץ